torsdag, mars 22, 2007

♥ Stackars min kisse!

Min katt ligger på Djursjukhuset i Strömsholm just nu. :(
Han började blöda från operationssåret runt midnatt,
så jag ringde dit och frågade vad jag skulle göra eftersom det stod
på mitt papper jag fick hem att det absolut inte skulle blöda.
Fick prata med en vetrinär som sa att jag skulle försöka stoppa
blödningen genom att trycka en handduk emot, rätt hårt i ett par minuter.

Jag satt i 20 minuter och det började blöda mer och mer hela tiden.
Tvungen att byta lakan i sängen två gånger och 2 nerblodade handdukar här hemma.
Så jag ringde Strömsholm igen och hon sa att det var bara att åka in.
Fick ringa min stackars pappa och väcka honom och be honom köra in dit.
Satt i baksätet och håll emot såret, men det blödde som sjutton.
Filten jag hade omlindad runt katten blev blodig, mina händer, byxor och jacka
är helt nedblodade, ser ut som jag har varit i slagsmål.

Han får stanna över natten nu. Hon visste inte om dom måste söva ner honom
igen och kolla varför det blöder. Han fick smärtstillande, antibiotika och en söt tratt.
Älskade lilla kissen!

Nu ska jag försöka sova. Varit en lång natt.

10 kommentarer:

Anonym sa...

:( Det är så hemskt när djur blir sjuka och inte kan tala om varför.

Däremot måste jag säga att du har en jättesöt blogg..!
/lisasfanclub.blogg.se

Anonym sa...

Men stackars kissen. Det är verkligen hemskt när djur blir dåliga.. :/ Hoppas att han får komma hem snart. Tänker på er. *kram*

Anonym sa...

uscha.. stackars lille misse.. ): skönt att han fått hjälp nu.. måste varit fruktansvärt för dig med.. ): KRAMA

Anonym sa...

Oj! hoppas de går bra med katten =)
De var säkert inge farligt =) man kan ju blöda sådär ibland..
tack så mkt jag e jättenöjd me både skorna och brillorna!

Anonym sa...

men stackars sigge!:( Du får krama honom massor från mig sen! Puss på dej gumman!

Anna Högrelius sa...

Åhh, stackars lille Sigge! Jag ägnar en tanke åt honom. :/

Elin sa...

Tack allihopa för era kommentarer. Det värmer i mitt hjärta! <3

Anonym sa...

sackars kisse :( Hoppas det löser sig !

Anonym sa...

Så du har en katt numera:)Nice, hoppas den blir bättre :)

Elin sa...

rory: Haft honom sen september 06 :)